חפש בבלוג זה

21 ביוני 2013

יותר נמוך כבר אי אפשר לרדת

מצגר נעצר. חשדות לשוחד, מרמה, הלבנת הון וכיו"ב מעשים טובים.
פרקליט צמרת בשכר של חמש ספרות לדקה  מבטיח שהאמת תצא לאור. 
הרב עובדיה , ישיש חכם לב, גדול אמיתי בתורה ובעל לשון שכונתית משהו, הפך לכלי משחק בידי חבורת נבלים, מגדף בשידור חי רב רציני, צנוע, ישר דרך, רק מפני שהוא לא מהברנז'ה הנכונה וכנראה לא תופס את תפקיד הרב הראשי כחברת כח אדם למיגזר מסויים.
הפלגנות מכוערת ומבליטה את תפיסת מעמדה של הרבנות כמוקד כח פוליטי ולא כפי שהיתה צריכה להיות - מצפן רוחני - ערכי - מוסרי לעם היושב בציון על כל חלקיו.
גם הרב דוד סתיו, רעי מנתיב מאיר, וגם הרב דוד לאו, בן דודי , ראויים מאד לתפקיד.
שניהם מעורים מאד בציבור, חכמי לב וישרי דרך ואני משוכנע שאיש בדרכו , ייקח את הארגון הזה למחוזות חדשים ורלוונטיים.
האריתמטיקה של הגוף הבוחר והחרדה של חרד"לי הציונות הדתית מפתיחותו של הרב סתיו ר"ל, מובילה  כנראה, לבחירתו של הרב דוד לאו , שעד כה, בצניעות וענווה נמנע מהתייחסות ממשית לבחירות. הגדרתו של הרב לאו כנציג החרדים פתאטית בלשון המעטה. מי שמכיר את פועלו בעיר מודיעין (ולא מודיעין עילית), ואת מעורבותו הרחבה בקרב מגוון רחב מאד של קהלים, כולל עשרות שנים של שירות מילואים פעיל כרב צבאי, לא מתייג אותו כנציג החרדים אלא כנציג של כולם, חילונים ודתיים כאחד, דיוק על פי חזונו של הרב קוק למעמד הרבנות הראשית.
כל שינוי, הקטן ביותר, יהיה אדיר לעומת המציאות היום. הבחירות צריכות להיות ממוקדות במסרים ברורים, בדרך, ביכולת להשפיע בעיקר על הציבור הלא דתי בהתנהלותו היומיומית אך המכבד ומוקיר מסורת ועדיין רואה ביהדות , לגווניה, גורם משמעותי מאד בחייו.
אני מצרף קישור למאמרו של הרב קוק כבוד הרבנות  מלפני 82 שנים . דומה שנכתב במקור ראשון של השבת. כמה בהיר, כמה רלוונטי. מכאן, אפשר רק לעלות. יותר נמוך כבר אי אפשר לרדת.

ש"ש,
שי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

shailavi59@gmail.com