חפש בבלוג זה

1 בינואר 2012

אקציה בנוסח בית שמש

הילד עם הטלאי, הקסקט והמבט  בעיניים הוא ללא ספק שימוש מבחיל בסמל (הילד בשואה) ובילד הקטן עצמו, שספק רב אם הבין את משמעות האירוע. האם המבט בעיניו אמיתי או תוצר ציני מבוים של המגחכים מאחוריו בפנים צוהלות?
אבל עובדה היא שהיה ציבור מסוים, קטן ככל שיהיה, משולהב, מותסס, שחיפש דרך קיצונית במיוחד לבטא את רגשותיו.
אז לאן לוקחים את זה הלאה מכאן? לאסקלציה דו צדדית? לאן היא בדיוק תוביל?
הסיפור הקשה הזה יצר זעזוע גם בקרב רוב  הציבור החרדי שהקיצוניות זרה לו , שנבהל מהלעומתיות המאבדת שליטה וישמח לזהות סולם ראוי לרדת בו. צריך לייצר סולם כזה ולהציב אותו.
הגענו לקו פרשת המים.
יהיו לו , לסולם, כללים ברורים של עשה ואל תעשה. לציבור החרדי ניתן יהיה להחיל כללים נוקשים של גדרי צניעות במרחבם הציבורי הפנימי, כל עוד אין הדבר פוגע במרחב הציבורי הכללי.
רוצים קווי תחבורה פרטיים? יואיל משרד התחבורה להקצות כאלו ובלבד שקווי תחבורה אחרים לא ייפגעו.
רוצים מימון ציבורי לסטודנטים ועמיתי מחקר (בחורי ישיבות ואברכים)? רק במתכונת של פיקוח ציבורי הדוק על מסגרות הלימוד, תכניהם, היקף ההשתתפות בהם, רמתם הלימודית, מס' שנות השתתפות בתכנית. יש להפסיק ומייד את מימון בטלני קרנות הרחוב בהמוניהם.
שירות צבאי? תכל'ס כנראה שגם לצה"ל לא יהיה הרבה מה לעשות עם החבר'ה האלו. יש בהם פוטנציאל לא רע, גם למקצועות טכנולוגיים. אבל ייקח שנות דור לחבר אותם.
בינתיים? שרות לאומי חובה של שנתיים במסגרות מחייבות ומפוקחות. מגן דוד, מכבי אש, עזרה לקשישים ונכים, שעורי עזר לתלמידים, הפעלת נוער במצוקה ועוד ועוד. לא תתנו – לא תקבלו.
יש למדינת ישראל אתגר עצום בהשבת מאות אלפים של אזרחים עם פוטנציאל תרומה איכותית בחזרה לעם ישראל הנורמטיבי, היצרן, הלומד ועובד המעריך זהות יהודית ופתוח גם לתרבויות אחרות. צוות בין משרדי חכם יציג המלצות אופרטיביות בתוך שלשה חודשים . מפלגה חכמה תלך על זה לבחירות הקרובות.

שי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

shailavi59@gmail.com