חפש בבלוג זה

12 בינואר 2012

חרקים אלמונים הננו, בלי מדים


הארץ נצבעה שוב ירוק. כמו תמיד, מתחפשים לשוויץ למשך 3 חודשים מרהיבים.
הפריחה החלה אצלנו בגליל. קמעא קמעא אבל מנצנצת ובאה. הצומח נאבק על המשך קיומו במנגנונים מופלאים של ריבוי. התחרות העזה על לבם של החרקים המאביקים נמצאת בעיצומה. הכל לגיטימי בקרב הזה. צבעים עזים, ריחות מעוצבים,תפרחות גדולות, תזמון ייחודי , תחפושות לדבורה ומה לא. השקעות מטורפות בפרסום ותדמית רק כדי לזכות ביום וברגע הקובעים במגע הקסם של החרק הגואל. השרדות. לא תתאבק – לא תתקיים.
גם בביצה הפוליטית העבשה שלנו החלה תקופת הפריחה. תופי הבחירות נשמעים ממרחק ומעירים מתרדמת החורף את משרדי התדמית והפרסום. מחלקות הקריאייטיב והוויז'ואל מתחילות להנפיץ מושגים חדשים שילוו אותנו חודשים ארוכים. למה עכשיו? כי ביבי רוצה להיבחר לפני אובמה תחת מטריית הקול היהודי איתו אף אחד לא יעז להתעסק. מדינת חסות כבר אמרנו?
חוץ מכמה מיליארדים שיילכו לאבדון לא ייצא שום דבר טוב מהבחירות האלו. מה בעצם התחדש?
בישראל מצביעים למפלגות בסגנון אוהדי קבוצות כדורגל. השתייכות אתנית , סקטוריאלית. ערבי מכפר קנא לא יאהוד את בית"ר ירושלים ורבים מאוהדי הפועל תל אביב קוראים עתונות כלכלית ושותים דיאט קולה. הערבים יצביעו לערבים, החרדים לחרדים, הציו"דים לציו"דים , הספרדים הדתיים לש"ס וקצת לליכוד, הרוסים לרוסים ומדינת תל אביב לעבודה, קדימה ואחורה. גם  קצת לליכוד.
אז איך בכל זאת משפרים את ההאבקה? איך מושכים כמה חרקים תועים? משפרים הופעה. שימוש ציני בגלעד שליט מכאן, דמות כלכלית ידועה משם. תמונות שמשדרות ישראליות, עוצמה, בטחון עצמי. חרטא.
תכל'ס , אין לאף אחד מטה קסם או בשורה גדולה. קדימה קמה ועלתה בגלל אגו (אריק שרון) ותיפול בגלל אגו (לבני), יאיר לפיד יעלה בגלל המותג (טומי) ויירד עם דעיכתו המהירה והכואבת. כל אחד יאמץ קצת נגיעות חמלה חברתיות כצו השעה ועמימות מתבקשת לעתידנו המדיני בטחוני.
לארה"ב, הגדולה מאיתנו פי 50 יש שתי מפלגות, שונות משמעותית באג'נדה והמדינה מתפקדת סביר. גיוון הפריחה הבלתי אפשרי אצלנו מבטל מראש יכולת ממשית לעשות שינויים מהותיים. כלכליים, מדיניים, חברתיים.
אז כמו חרקים אלמונים, נתקבץ לנו ביום הבחירות ונבחר את הפרח הכי יפה או זה שאליו כבר התרגלנו. וכמו חרקים, נשתכח מהלב מייד למחרת. חרקים אלמונים.
ש"ש,
שי

ועוד משהו - 
אני חושב ששלמה מזוז, כלכלן בכיר באיזה בית השקעות , שינה בצעירותו את שמו למעוז. משהו לא התאים לו במזוז. אולי הוא חשב שועדת האיתור של בל"ל לא תקבל אותו בשל שמו או מוצאו. כלכלנים של בתי השקעות טובים במיוחד בניתוח ביצועי העבר. תחזית העתיד קצת יותר קשה אבל את מי זה מעניין? חשבתם על זה שהוא סתם לא מתאים? אני חי כאן אי אלו שנים. הסיפור על האפליה העדתית על רקע מזרחי , לבנים נגד שחורים כבר באמת לא רלוונטי ומשמש כמוצא אחרון לחיפוי על דימוי עצמי נמוך במיוחד. יש תרופות שמטפלות בזה. תפנה לשלמה ינאי, יעזור לך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

shailavi59@gmail.com